divendres, 27 de juliol del 2012

15 Agost. Concert a Penelles


Si teniu ganes de gaudir d’una estona de fado us esperem...

15 d’Agost. Concert de fado. Piano, guitarra i veu.


            Lloc:    Penelles (la Noguera)

Data: 15 d’agost. Dimecres
            Hora: 22h vespre.

            Veu: Carolina Blàvia.
Piano: Pancho Marrodan.
Guitarra: Miquel Hortigüela.


Ens agradarà molt gaudir de la vostra companyia

Carolina Blàvia

dijous, 26 de juliol del 2012

Triste Sina




Observo com la veu (melodia) va buscant l’harmonia. La densitat de notes que la conformen dificulta el pas de la veu. Cal que aquesta s’executi amb molta precisió i àgilment per no encavalcar-se amb les notes (harmonia) que fa la guitarra. La densitat harmònica genera certa tensió. Necessitat de ser molt exacte en l’execució vocal.


Reconeixement del so pur. Connexió amb el mateix per l’expressió. Unió del treball dels músics entre ells (connexió d’ambdós aspectes estrictament musicals) Resultat: nova visió sonora de la cançó. Concreció dels aspectes aportats pels músics que acaben inclosos en la cançó Reforç del esperit de la mateixa. Recerca del missatge inicial pel qual va ser creada la cançó. Alliberament d’aspectes estereotipats.

Continuant amb el treball de la veu a través de l’expressió gràfica i del moviment, he estat treballant una versió concreta de Triste Sina que estem preparant amb Pancho Marrodan (pianista) i Miquel Hortigüela (guitarra).
Aquest tema l’hem treballat per separat i el més curiós ha estat com, sense dir-se res sobre com perfilaven la cançó, ambdós músics l’han fet amb un esperit molt similar.
Vam plantejar un enfocament diferent, una manera pròpia de dir sonorament el que aquest fado al nostre entendre, vol expressar. El resultat que vam obtenir va ser una mica estrany i per això vaig voler treballar-lo mes des d’altres vessants, aplicant la perspectiva inter-modal.
A través del grafisme y del moviment que es suscita tant visual com a través del propi so. El primer que percebo es la dificultat per centrar-me només amb el so i deixar de banda altres variables de caire més racional-emocional.
Cerco connectar amb el so purament com a tal. La cançó permet un abordatge molt obert. Intento buscar elements del so concrets i obrir aquells elements estereotipats al llarg dels anys i les versions. Desfer vells patrons.
Veig una estructura amb la veu i una altra amb el piano que es busquen. Cal entrellaçar les dues coses. Recerca d’un esquema comú que superi les dues individualitats per ensamblar-se.

dimarts, 3 de juliol del 2012

Concerts d'estiu


Si teniu ganes de gaudir d’una estona de fado us esperem...

  • 15 juliol. Lleida.
  • 15 agost. Penelles.


15 de juliol. Concert de fado piano i veu. Lleida.


            Lloc:    dins del cicle de cinema solidari   al carrer de Lleida.    
Avinguda Blondel (darrera de l'IEI).

Data: 15 de Juliol. Diumenge.
            Hora: 20h vespre.

            Veu: Carolina Blàvia.
Piano: Pancho Marrodan.


 15 d’Agost. Concert de fado. Piano, guitarra i veu. Penelles.


            Lloc:    Penelles (la Noguera)

Data: 15 d’agost. Dimecres
            Hora: 22h vespre.

            Veu: Carolina Blàvia.
Piano: Pancho Marrodan.
Guitarra: Miquel Hortigüela.


Ens agradarà molt gaudir de la vostra companyia

Carolina Blàvia

dijous, 24 de maig del 2012

Concurs de fotografia




                                                 http://associazionetucatula.wordpress.com/

Està clar que el fado, com totes aquelles coses que ens arriben al cor, hi ha mil maneres d’expressar-lo.

Pot semblar que aquest estil comença i s’acaba en algun petit carrer de Lisboa... que com diu el famós tema “ Ser Fadista “ ésser fadista és ésser portuguès... Potser tenen raó i totes les persones que gaudim (en la versió que sigui) del fado som una mica “portuguesos”. D’altra banda, permeteu-me que llegeixi entre línies, pot significar que quan es comparteix una mateixa sensibilitat, tots ens sentim més units... portuguesos o no.

sevenmuses

Una mostra de la diversitat d’enfocaments que li podem donar al fado i de com es va estenent arreu aquesta sensibilitat, la trobem ara en un concurs de fotografia que organitza  l'associació cultural luso-italiana Tu-cá-Tu-lá i que pretén mostrar el fado a través de la fotografia.

Us animo a que visiteu la pàgina i, si ho voleu, que participeu!

http://associazionetucatula.wordpress.com/

Carolina Blàvia.

dissabte, 5 de maig del 2012

Noticies als diaris


El passat més de gener, van sortir diverses noticies a la premsa en motiu tant de la presentació del concert del dia 21 com posteriorment, algunes crítiques de l’acte.

Encara que amb uns mesos de retard… aquí us les deixo.

El Segre 03/02/12

El Segre 29/01/12

La Manyana 18/01/2012


Gràcies per la vostra atenció!

Carolina Blàvia

dimarts, 24 d’abril del 2012

Música Visual

Aplicant tècnica intermodal  (música visual) una nova manera de treballar el treball musical tant vocal, com del conjunt, s'han d'observar les sensacions que provoca la música i els dibuixos que suscita. Així com allò que va passant mentre dibuixes.

En aquest cas, vaig triar un enregistrament en directe del concert que vam fer el 21 de gener al Cafè del Teatre de Lleida.

”Fado Campo Grande”. Una versió preciosa preparada per MiquelHortigüela i Pancho Marrodán.

Durant l'elaboració del dibuix i també una vegada el vaig acabar, vaig estar analitzant el que em venia al cap i quina relació tenia amb el que estava sentint.

El  resultat és el que esteu veient aquí:

Fado Campo Grande per Carolina Blàvia
Observació d'altres elements aparentment secundaris en el dibuix:

Cercant detalls
Zoom
Recerca de nous elements, no repetits en altres cançons. Observació de la vida de la cançó.
M'adono dels aspectes més rígids. Aquells que sento que no deixen respirar la cançó. La veu queda fixada en el ritme i cal treballar per alliberar-la encara i malgrat el ritme que, naturalment, ha d'existir.
Dinàmica variable entre contenció vocal i deixar-se anar.
Veig riquesa melòdica i harmònica al voltant del patró rítmic. Conforme el tema avança tot flueix millor.
Hi ha una millora contínua conforme la col·laboració va creixent.
Quan tota la feina "s'enllaça" tot és més lleuger i més ferm alhora. Resolc que cal treballar en aquesta direcció:

Nous elements. No repeticions, no estereotips.
Bon acoblament entre els participants.
Relaxació en l'expressió. La pròpia i la del conjunt.

Espero que us agradi!

Carolina Blàvia

dimarts, 10 d’abril del 2012

Concert presentació llibre Nit Endins de Vidal Vidal a Borges Blanques

Si teniu ganes de gaudir d’una estona de fado...

El proper dijous 19 d’abril  a les 20:30hores actuarem a la cafeteria Slàvia de Borges Blanques en motiu de la presentació del llibre “Nit endins” de l’escriptor lleidatà Vidal Vidal.

Passeig del Terrall nº 14
Borges Blanques
Entrada lliure segons aforament.
http://www.slavia.cat



Acompanyada del guitarra Miquel Hortigüela i el pianista Pancho Marrodan

Ens agradarà molt gaudir de la vostra companyia

Carolina Blàvia